Οι Top 10 συμβουλές για το management των εστιατορίων

2017-12-28 13:15:43

Οι καλοί managers δε γίνονται σε μια νύχτα. Συχνά οι managers των εστιατορίων χρειάζονται συστηματική καθοδήγηση και εμπειρία για να διοικήσουν την ομάδα τους και να ικανοποιήσουν τους πελάτες τους. Ακολουθούν 10 συμβουλές που έχουν αποδειχτεί πολύ χρήσιμες, στην πράξη:

Διαχειριστείτε προσεκτικά τα κόστη σας

Για να γίνει μια επιχείρηση κερδοφόρα, η διαχείριση του κόστος είναιν καθοριστική. Αυτό προϋποθέτει λεπτομερή έλεγχο στο κόστος του προσωπικού, των προμηθειών και της φύρας. Κρατήστε αναλυτικό αρχείο με τα κόστη σας και εξοικειωθείτε με τα reports και τα διαγράμματα, ώστε ανά πάσα στιγμή να ξέρετε συμφέρει την επιχείρησή σας και τι όχι.

Δημιουργείστε ένα ξεκάθαρο concept και προωθήστε το

Για να είναι ένα εστιατόριο ανταγωνιστικό, θα πρέπει να έχει ένα ξεκάθαρο concept, που να είναι ελκυστικό προς τους πελάτες. Ακόμη κι αν δεν είναι ευθύνη του manager να δημιουργήσει αυτό το concept, είναι σίγουρα ευθύνη του να το διατηρήσει και να το προωθεί με κάθε τρόπο. Αναζητήστε όλες τις ευκαιρίες marketing και μην αφήσετε καμία να πάει χαμένη!

Φροντίστε την ποιότητα του προϊόντος σας

Η ποιότητα δεν είναι αυτονόητη και οι καταναλωτές θέλουν αποδείξεις, διαρκώς. Κάντε ότι περισσότερο μπορείτε για να χρησιμοποιείτε ποιοτικά υλικά στο φαγητό σας. Δώσε έμφαση στη διαδικασία προετοιμασίας του φαγητού, τα standards αποθήκευσης και την παρουσίαση των πιάτων, ανεξάρτητα πόση κίνηση στο εστιατόριο τη δεδομένη στιγμή.

Προσφέρετε κορυφαία εξυπηρέτηση

Η εξυπηρέτηση των πελατών είναι από τους πιο σημαντικούς λόγους επιτυχίας στον κλάδο της εστίασης. Για το προσωπικό που έρχεται σε επαφή με πελάτες, βεβαιωθείτε ότι είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι και ότι κατανοούν την αξία του κορυφαίου service, από την ώρα που μπαίνουν στο εστιατόριο μέχρι που θα φύγουν.

Διαχειριστείτε το χρόνο με προσοχή

Οι υπεύθυνοι εστιατορίων έχουν πολλές ευθύνες και δε σταματούν λεπτό. Ο καλός manager είναι αυτός που κρατάει την ισορροπία ανάμεσα στις υποχρεώσεις και τον προσωπικό του χρόνο, ώστε να μην εξαντηθεί και να μπορεί να ανταπεξέλθει στα καθήκοντά του. Υπολογίστε ότι χρειάζεστε χρόνο για να προγραμματίσετε, για να καθοδηγήσετε, για να βάλετε παραγγελίες και να τις παραλάβετε, για να βοηθήσετε το προσωπικό κλπ.

Επενδύστε σε ένα καλό κλίμα στο χώρο εργασίας

Κάντε ό,τι περνάει από το χέρι σας για να δημιουργήσετε ένα περιβάλλον εργασίας που είναι θετικό, βασισμένο στην εμπιστοσύνη και την ομαδικότητα. Προσλάβετε τους σωστούς ανθρώπους, γνωρίστε τους και φερθείτε με δικαιοσύνη. Βάλτε ως προσωπικό σας στόχο να νιώθουν όλοι ευχαριστημένοι και γεμάτοι όρεξη, κάθε μέρα.

Δώστε κίνητρα στην ομάδα σας

Βρείτε τι παρακινεί την ομάδα σας. Δοκιμάστε διαγωνισμούς, δώρα, βραβεία ή άλλα κίνητρα ώστε να διατηρείτε τον ενθουσιασμό τους και την αφοσίωσή τους στη δουλειά. Η παρακίνηση μας κρατάει όλους σε εγρήγορση, είναι διασκεδαστική και δίνει στη δουλειά μια πιο “παιχνιδιάρικη” διάσταση.

Γίνετε εσείς το παράδειγμα

Μπορεί να μη το συνειδητοποιείτε, αλλά οι εργαζόμενοι σας παρακολουθούν συστηματικά, τι λέτε και τι κάνετε. Η δική σας συμπεριφορά δίνει το παράδειγμα, οπότε φροντίστε να είναι σωστή…

Δουλέψτε με κανόνες

Για να μπορέσουμε να πειθαρχήσουμε κάποιον που παραβαίνει τους κανόνες, είναι απαραίτητο αυτοί να είναι ξεκάθαροι, γραπτοί και συμφωνημένοι. Βεβαιωθείτε ότι όλοι γνωρίζουν τι επιτρέπεται, τι επιβάλλεται και τι απαγορεύεται και τηρήστε τα με συνέπεια και δικαιοσύνη.

Επιβραβεύστε σωστά

Μη παραβλέψετε να κάνετε σαφές τι θεωρείτε σωστή συμπεριφορά και πότε αυτή είναι άξια επιβράβευσης. Πείτε μπράβο στους συνεργάτες σας ενώπιον των συναδέλφων τους και μη παραβλέπετε να λέτε μπράβο σε αυτούς που αποδίδουν πάνω από το μέσο όρο. Ακόμη κι αν η επιβράβευση δεν είναι οικονομική, είναι απλώς ένα “Μπράβο”, μπορεί πραγματικά να κάνει θαύματα!